Iš pirmo žvilgsnio, gyvenimas kalėjime ne toks ir blogas. Peliukai užsidirba pinigų, kuriuos jie gali išleisti maistui bei kitiems dalykams. Tačiau nepaisant gerų gyvenimo sąlygų, rutina peliukams pabosta, tad nebegalėdami gyventi kalėjimo celėje jie nusprendžia iš jos pabėgti.

Peliukai turi žmogaus lygmens proto galią bei bioninėmis dalimis patobulintą  kūną, tačiau kodėl jie atsidūrė kalėjime – nežinia. 

Tai – ne fragmentas iš pasakos, tačiau naujo neseniai sukurto žaidimo, panardinančio į virtualią realybę, istorija. 

„Zen Republic“ yra nauja VR/AR pramogų studija, o „Rodent People: Origins“ – pirmasis jų žaidimas. Pagrindinis kūrėjas Thomas Tumosa virtualios realybės žaidimais domisi ir užsiima nuo 2016 metų, yra laimėjęs geriausio „Game Jam“ žaidimo titulą „LT Game Awards 2018“ ir išleidęs konkurencinį virtualios realybės kelių asmenų žaidimą „Abu Dabi“.

„Rodent People: Origins“ yra virtualios realybės žaidimas – pabėgimo kambarys, kuriame komandos nuo 2 iki 4 žaidėjų turi pasitelkti savo sumanumą, bendradarbiauti ir, sprendžiant istorijomis paremtus galvosūkius, bandyti pabėgti iš kalėjimo celės, žaisdami kaip įkalinti peliukai.

Užsidėję akinius jie atsiduria virtualiame pabėgimo kambaryje. Žaidėjai vienas kitą mato kaip virtualų avatarą jų realių kūnų vietoje ir gali vienas su kitu sąveikauti. Žaidėjai taip pat gali sąveikauti su beveik kiekvienu objektu žaidime, kalbėtis integruotame balso kambaryje, todėl žaidimo erdvė tampa ne tik pabėgimo kambariu, tačiau ir bendravimo platforma.

Kaip sako šio žaidimo sumanytojas ir kūrėjas Thomas Tumosa, geras laikas per atstumą garantuotas net ir tada, jei žaidėjams nelabai patinka pabėgimo kambariai: „O tiems, kas yra pabėgimo kambarių ar tokių pramogų fanai, tai yra ne kaip žaidimas, o kaip naujas pabėgimo kambarys. Bandau įvesti virtualios realybės kultūrą, tokias pramogas į kasdienį gyvenimą žmonių, kurie nėra susidūrę su virtualia realybe. Sakyčiau, kad šis pabėgimo kambarys nereikalauja daug logikos, matematinių ir kitokių sprendimų. Tai yra istorija, į kurią žmonės įsijaučia, tai – nuotykis.“

Žaisti gali žmonės iš viso pasaulio – tereikia atsisiųsti aplikaciją ir, žinoma, turėti specialius akinius. Žaidimo kūrėjų noras buvo ir studija Vilniuje, tačiau šiuos planus kol kas pristabdė karantinas. Žaidimą įveikti keturiems asmenims užtrunka apie vieną valandą (dviejų žmonių komandos gali užtrukti ir iki 1,5 valandos). Jis turėtų būti įveiktas vienu prisėdimu.

O kas nutinka tada, kai peliukai randa išėjimą iš kalėjimo? „Visos istorijos atskleisti nenorėčiau, tada nebus netikėtumo. Galiu pasakyti, kad jų laukia mokslininkas, kuris eksperimentuoja su pelėmis.  Tačiau pati žaidimo pabaiga ir yra visos istorijos esmė“, – sako Thomas. 

Pasak žaidimo kūrėjo, visas kūrybinis procesas tęsėsi maždaug septynis mėnesius: „Tai – kūryba. Kaip nutapyti paveikslą ar parašyti dainą. Tai tarpdisciplininio meno kūrinys, paverstas žaidimu. Juk tu turi kurti modelius, muziką, reikia sugalvoti naratyvą. O programavimas tik viską sujungia į visumą.“

Žaidimo kūrėjai: Thomas Tumosa – žaidimo bei garso dizainas, programavimas, Agnė Savickaitė – UI/UX dizainas, Vaidas Mačikėnas – 3D dizainas, Danielė Kulikauskaitė – žaidimo naratyvas.

Projektą “Tech Arts kūrybinių industrijų inkubatorius” finansuoja Lietuvos Kultūros taryba.