Juvelyrikos dizainerio Daliaus Ilginio darbus žino kitokios – ne masinės – juvelyrikos ieškantys žmonės. Menininko darbai šiemet buvo pristatyti ir pastebėti Kinijos dizaino savaitėje, o pernai jo ir Rasos Ilginės kurta kolekcija „Nerimas“ įvertinta nacionaliniame konkurse „Geras dizainas“ – mados aksesuarų kategorijoje kūrėjams skirta pirmoji vieta. 

Šį kartą D. Ilginis savo darbuose nusprendė sujungti garsą ir juvelyriką. Idėją juvelyrui padeda įgyvendinti ne tik jo žmona architektė, dizainerė Rasa, tačiau ir kompozitorius, garso režisierius Domas Ruškys. 

Kūrėjo mintis – garsą perkelti į juvelyrikos dirbinius ir taip suteikti galimybę užfiksuoti emociją. „Tikslas – išsaugoti prisiminimą, įamžinant emociją juvelyrikos objekte, kurį visada gali turėti su savimi. Tai gali būti kūdikio juokas, garsas, palinkėjimas ar artimojo balsas.

Perteklinė greitoji mada veda prie banalios, mažiau kokybiškos, ne išskirtinės produkcijos, kurios kaina dažnai pervertinama. Mados aksesuarai tampa vienodi, nekeliantys emocijų ir neturintys asmeniškumo, autentiškumo. Prarandame savo identitetą, neturime galimybės suasmeninti savo produkto, tapti kūrybinio proceso dalimi“, – taip apie savo idėją sako D. Ilginis. 

Kaip galima garsą paversti vaizdu – matoma žyme ant kaklo papuošalo ar žiedo? 

„Garsas, kuris iš mūsų išeina, turi pavidalą – tai yra vibruojantis oras. Naudojant garso atkūrimo programas išleidžiamas garsas turi savo atitinkamą vaizdą. Kiekvieno žmogaus balsas, kaip ir jis pats, yra savitas, kiekvieno emocija yra irgi savita. Tas pats žodis, pasakytas skirtinga nuotaika, juo labiau nuskambėjęs iš skirtingo žmogaus, atrodo visiškai kitaip“, – sako D. Ilginis. 

Menininkui kūrybos procese labai svarbus ieškojimas – tai yra pagrindas: „Norisi ieškoti naujų formų.“ Tuo tarpu garsą – kaip juvelyrikos prieskonį – kūrėjas atrado greičiausiai dėl to, kad garsas yra svarbi kiekvieno mūsų gyvenimo dalis, lydintis nuo pat gimimo. Garsas – ir viena tikriausių mūsų jausenų. 

„O man pačiam be galo artima muzika. Ji mane atpalaiduoja, išvalo sielą. Esu susijęs ir su garso technologijomis – aštuonerius metus dirbau renginių organizavimo srityje, buvau šviesų dailininkas. Muzikos industrija man gerai žinoma. Todėl į šį projektą pasikviečiau gerą savo draugą, kompozitorių D. Ruškį. Šią idėją vizualiai pradžioje ir įgyvendinome kartu, pirmuosius darbus atlikome įrašų studijoje“, – kalbėjo D. Ilginis. 

Menininkas siūlo garso emociją perkelti ant juvelyrikos objektų. Jį domina ne tik Lietuvos, tačiau pasaulio rinka. Juolab, kad ir dabar daug menininko darbų yra žinoma už Lietuvos ribų: „Pirmasis tikslas – rasti naujų rinkų, pasitikrinti, kaip produktas galėtų prigyti užsienyje.“

Darbai pagaminti iš sidabro arba padengti auksu. „Tai yra emocija, aktuali ir artima žmogui, kuris papuošalą nešios. Be to, pats žmogus dalyvauja kūrybos procese ir jis tik vienas žino, kas yra užkoduota garso bangoje“, – sako D. Ilginis. 

Projektą “Tech Arts kūrybinių industrijų inkubatorius” finansuoja Lietuvos Kultūros taryba.