Per 2020 metus pasaulio gyventojai, pirkdami drabužius internetu, išleido 103 milijardus JAV dolerių, o per 2020-uosius internetiniai pardavimai išaugo du kartus. 

„Kikoinne“ gimė lygiai prieš metus, po dar vieno varginančio apsipirkimo. Supratome, jog pasauliui žengiant skaitmenizacijos keliu drabužių pirkimas turėtų tapti patogus ir greitas, o norint prisidėti prie tvaresnės aplinkos, reikalingas dažnesnis prekių panaudojimas. Išsprendėme visas šias problemas ir sukūrėme platformą, leidžiančią klientui turėti savo asmeninį stilistą, pirkti tik tikrai reikalingus drabužius ir apsipirkti paspaudus vos kelis mygtukus“, – taip savo projektą pristato Ieva Žakaitytė. 

Apsilankęs kikoinne.com platformoje žmogus visų pirma turi užpildyti anketą ir atsakyti į klausimus. Kokios drabužių spalvos patinka, kokie – deriniai, kokia jo profesija, kokie prekiniai ženklai patinka, koks tam skiriamas biudžetas?  

„Taip susidaro bendras vaizdas, ko žmogus ieško, ko nori, ko jam reikia, atsižvelgiama ir į stilių bei figūros tipą – viskas apgalvojama“, – sako I. Žakaitytė.

Užsiregistravus, užpildžius anketą bei sumokėjus 15 eurų registracijos mokestį stilistas išrenka tris drabužių derinius, o šis virtualus drabužių krepšelis atsiunčiamas elektroniniu paštu su nuorodomis, kokiose elektroninėse parduotuvėse drabužius galima  įsigyti. Pasak I. Žakaitytės, pirkti juos ar ne – kiekvieno kliento sprendimas. Kalbant apie kainų žirkles ir prekių ženklus – jų pasirinkimas didelis.  

I. Žakaitytės nuomone, tokią asmeninio stilisto paslaugą klientai vertina dėl kelių dalykų. Visų pirma, tai greita, paprasta ir patogu. Nereikia važiuoti į parduotuves, laukti eilėse. Be to, tai nėra brangu, mat realus asmeninis stilistas kainuotų gerokai daugiau. „Kikoinne“ yra ne tik stiliaus pagalbininkas – ji skatina mažinti vartotojiškumą. 

„The Guardian“ skelbtais duomenimis, net 48 proc. drabužių lieka spintose – jų žmonės nė karto nevilkėjo. „Aš iš savo asmeninės patirties žinau – važiuodamas apsipirkti perki tai, kas tau nereikalinga, netinka. Arba perki, kas tuo metu atrodo gražu, o vėliau taip ir lieka spintoje. Dar viena situacija: važiuoji pirkti megztinio, kurio tau reikia, tačiau tuo pačiu nusiperki ir, pavyzdžiui, suknelę. Turbūt daug kas gali pasakyti, kad spintoje yra drabužių, kurie nedėvimi“, – kalba I. Žakaitytė. 

Įdomu tai, jog šis projektas – tarptautinis, o padėkos už šią lietuvių idėją jau atkeliavo iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Švedijos. Lietuvių planuose – platformos plėtra, bendruomenės būrimas, komandos stiprinimas. 

Nuoroda į I. Žakaitytės kuriamą platformą : www.kikoinne.com

Projektą “Tech Arts kūrybinių industrijų inkubatorius” finansuoja Lietuvos Kultūros taryba.